Çocuklara selam vermeyi ve kapıyı tıkladıktan sonra izin verilirse içeri gireceklerini öğreten bir hikayem..



Beyza çok yorgundu çünkü tüm gün köydeki arkadaşları ile derede oynamışlardı ve yatağa girer girmez uyudu. Rüyasında en sevdiği masal kahramanı Tinkerbell'in gelmiş, baş ucunda uçtuğunu görüyordu.
-Ben geldim dedi Tinkerbell.
Gözlerine inanamıyordu Beyza
-Sen beni ziyarete mi geldin?dedi
-Evet ben büyüklerinin sözünü dinleyen çocukları ziyarete gelirim sende her zaman dinlerdin ama dün derede çok oynadın annenin sözünü unuttun ben de çok üzüldüm bir daha anneni üzme olur mu? Seni uyarmaya geldim. dedi Tinkerbell.
- Tamam ne olur her gece gel seni çok seviyorum ben.. hergece senin masallarını dinliyorum annemden.. Söz veriyorum sana bir daha annemi hiç üzmiyeceğim..
- Pekâla artık güzel güzel uyu Beyza'cım yine görüşürüz dedi. Güzel bir tebessümle aniden gözden kayboldu.
Beyza sabah olunca hemen annesiyle rüyayı paylaşmak istedi. Yatak odasının kapısına gelince tıklamadan içeri girilmemesi gerektiğini hatırladı. Kapıyı "tık tık tık" diye çalmasına rağmen içeriden "girin" izni gelmediği için kapıda bekledi. Tekrar tıkladı annesinin sesi
-Girin..
Beyza içeri girer girmez
-Selamünaleyküm anneciğim dedi sana rüyamı anlatabilir miyim?
- Ve Aleykümselam kızım anlatabilirsin..
Beyza gözlerindeki ışıltısıyla beraber heyecanla rüyasını anlattı. Annesi kızını öptü saçlarını okşadıktan sonra
- Benim kızım çok akıllı annesinin güzel kızı, çok güzel bir rüya. İnşaAllah rüyaların hep güzel olsun tatlım benim..
İkiside güne güzel başlamışlardı umalım güzel devam etmiştir..
Yazan: Özlem Karadeniz

Not: Çocuklara bir çok şeyi masallar ile öğretebiliriz. Hayatımızda uygulayarak onlara model olmak gerekiyor bu unutulmamalı..