Öğrencilerimize bazı şeyleri öğretmek için onu yaşatmaya ve model olmaya çalışıyorum.. Bir tanesini yanıma çağırdım ve ona
"Sana bir sır vereceğim ama kimseye söylemeyeceksin tamam mı?"

"Tamam hocam anneme söyleyebilir miyim? "

"Hayır"

"Anneanneme söyleyebilir miyim?"

" Hayır ama ben sana kimseyle paylaşmıyacaksın dediğim için senin ve benim aramda kalmalı"

Aradan beş dakika geçti.. Sınıfta şöyle bir ses:
"Hocam sırrın bende kimseye söylemedim" :)

"Tamam ama herkesin içinde de söylenmez"

"Söylemedimki hocam"

Yarım saat sonra aynı ses arkadaşlarına fısıltı ile
"Hocam bana sır verdi ama söylemem" :)

"Oğlum sen sır tutamıyorsun"

"Ama hocam söylemedim ki"

"Sır bile denmez sen sır tutamıyorsun demek ki"

ve aşağıdaki hikayeyi sınıfa anlattım..

Hz. Enes daha küçücük bir çocuk ve arkadaşları ile oynarken Sevgili Peygamber Efendimiz (sav) önce çocuklara selam verir.

"Selamünaleykum"

"Ve aleykümselam"der çocuklar.

Enes'e bir şeyler söyledi ve Enes hemen yaptı geldi

Peygamberimiz ona:
"Bu yaptığını kimseye söyleme" dedi

Hz. Enes eve geç geldiği için annesi ona:
"Nerdeydin?"diye sordu.

"Peygamberimiz bana bir görev verdi. Onu yerine getirdiğim için geç kaldım."
"Neymiş görevin?"

"Peygamberimiz kimselere söyleme sır dedi"

"Aferin sana! kimselere söyleme sır söylenmez."dedi.

Enes hayatı boyunca bu sırrı kimselere söylemedi..

Öğrencilerim
"hayatı boyunca mı sakladı"

"Evet sır hayat boyunca saklanır" dedim

Benim  9-10 yaş grubu yaz talebelerimle bu gün son dersimizi yaptık.


Not : Öğrencilere sır ne demektir ve mutlaka saklanması gerektiği anlatılmalıdır. Farklı örneklerde verilebilir..