Bugün çocuklarla sohbet ettik biraz ve anlatmak istediğimi umarım anlamışlardır. Sizlerle de paylaşmayı bir görev biliyorum umarım sizlerde bir gün paylaşırsınız.




Çocuklar nasıl dua ediyoruz..
öğrencilerimizden
- yemek duası.. diyen oldu :)
- başka nasıl dua ediyoruz..
- namaz kılınca.. diyen oldu..

Baktımki çocuklar dua etmeyi bilmiyorlar.. bende..

- Peki hiç annenizi babanızı üzgün görmediniz mi? Onları üzgün görünce ne yapacağız biliyor muyuz?

Hepsi pür dikkat bana bakıyor ve sınıfta çıt yok..

Hemen yere secde yaparak
- Allah'ım annem babam çok üzgün onları güldür sıkıntılarını al sevindir..deyip ayağa kalktım örnekleri çoğalttım(Allah'ım annemin babamın işlerini rast getir)gibi..  aralarında gülüşmeler oldu beni secdede konuşurken görünce..

- Çocuklar bir şey istediğiniz zaman önce Allah'tan isteyeceksiniz sonra anneden babadan.. mesela oyuncak istedeğinizde bile önce Allah'tan istenecek bunu unutmayın..
Evde ders çalışıyorsunuz cüz ve dualarınızı çalışıyorsunuz ama okula gelince başarılı olamıyorsunuz o zaman ne yapacağız biliyor musunuz ?
Ders çalıştıktan sonra Allah'ım bana başarı nasip et diye dua edeceğiz.. anladık mı?
Hepsinden "eveeet" diye bir onay sesini aldım =)

Tabi bu dersi anlatırken örnekler üzerinde dura dura iyice anlamalarını sağlıyorum..
Çocuklar anlamaz demeyin çok güzel anlıyorlar..

-Peki çocuklar biz göremiyoruz ama meleklerimiz var iyiliklerimizi ve kötülüklerimiz yazıyorlar..

Biz iyilik ve kötülük yapınca  yazıyorlar ama kötülük yaptığımızda estağfirullah deyince kötülüğümüzü siliyorlar..
Ama önce hatamızı düzeletiyoruz sonra estağfirullah silgisiyle siliyoruz.. Biz eğer yaptığımız hatayı düzeltmezsek estağfirullah silgisi silmiyor bunu unutmayalım..

Mesela bir arkadaşınızı üzdünüz onun oyuncağını kırdınız arkadaşınıza yeni bir oyuncak alacaksınız veya tamir edeceksiniz ve arkadaşınız özrünüzü kabul edip sizi affettikten sonra artık estağfirullah diyerek Allahtan da özrümüzü isteyeceğiz ki melekler günahlarımızı silsin..






Örnekleri çoğaltarak derse devam ettim kardeşler arası iyi geçinmek..gibi aklıma gelen çocukların yapmış oldukları hataları onların anlayacağı bir dil ile anlatmaya çalıştım..

Amacım onlara tevbe etmenin bazı şartları olduğunu anlatmak ve dua ile sürekli Allah ile irtibat kurmak gerektiğini öğretmekti..

Yeryüzünde yalnız değiliz çocukların bu hissi çok iyi öğrenmeleri gerekiyor ki ilerde Allah'tan anne ve babadan kopuk bir nesil yetişmesin..

Bilemiyorum ne kadar başarılıyım ama bir karınca misali çabalıyorum Allah'ım başarımızı arttırsın amiin..

Bu tarz yazıları aklınızın bir köşesine kaydedin hiç ummadığınız bir anda ihtiyacınız olabilir =)

Sevgi ve muhabbetle kalın

˛˛_Π_____. ★☾★`҉҉´-`҉҉´☾★☾★☾★
/______/~\ `҉҉´-`҉҉์(︶。︶)oº◦zzZ
 田田 |╬|./\,,,,,,/\...Selametle.ღ✿✿