İmam-ı Begavi (Rahmetullahi Aley) Meâllimü't-tenzil adlı tefsirinde Lokman Suresi'nin on beşinci âyet-i kerîmesinin, bana dönen kimsenin yoluna tabi ol, tefsirinde Ata'dan, o da İbn Abbas'ta rivayet ederek, âyet-i kerimedeki kimseden maksad Hazret-i Ebû Bekir olduğunu açıklarken buyuruyor ki,

"Hazret-i Ebû Bekir (Radiyallâhü Anh) müslüman olunca, Hazret-i Osman, Talha, Zübeyr, Sa'd bin Ebi Vakkâs, Abdurrahman bin Avf (Radiyallâhü Anhüm)  Hazret-i Ebû Bekir'in yanına geldiler:
-Sen Peygamber'e inandın, tasdîk ettin mi? diye sordular.

Hazret-i Ebû Bekir'de (Radiyallâhü Anh):
-Evet tasdîk ettim. O, doğru sözlü bir peygamberdir. Sizde O'na îman edin (diyerek hepsini alıp Resûlullah'ın huzuruna götürdü. Müslüman oldular.)

Bu sûretle bunların îmanları Hazret-i Ebû Bekir sayesinde oldu..
Hakk Teâlâ onu medheden "Bana dönen kimsenin yoluna tabi ol" (15) yâni, Hazret-i Ebû Bekir'in yolundan yürü! âyet-i kerîmesini gönderdi..




وَاِنْ جَاهَدَاكَ عَلٰٓى اَنْ تُشْرِكَ ب۪ي مَا لَيْسَ لَكَ بِه۪ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا وَصَاحِبْهُمَا فِي الدُّنْيَا مَعْرُوفاًۘ وَاتَّبِعْ سَب۪يلَ مَنْ اَنَابَ اِلَيَّۚ ثُمَّ اِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَاُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿١٥﴾
Lokman Sûresi 15. âyet-i kerîme
"Eğer, hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadığın bir şeyi bana ortak koşman için seninle uğraşırlarsa, onlara itaat etme. Fakat dünyada onlarla iyi geçin. Bana yönelenlerin yoluna uy. Sonra dönüşünüz ancak banadır. Ben de size yapmakta olduğunuz şeyleri haber vereceğim." ﴾15﴿

Faydalandığım Kaynak: DÖRT BÜYÜK HALİFE

Selamünaleyküm sizlerle hayırlı ve ilmi paylaşımlarda bulunmak duasıyla umarım faydalı olurum bir Allah Razı olsun demeniz yeterli.. 
Bundan sonra beraberiz tabi Özlem arkadaşımda istediği zaman bizimle paylaşımlarda bulunabilir :)