Yasemin ve Ahmet 1.Bölüm,




Minik Yasemin henüz dört yaşındaydı bir çiftlikleri vardı içi evcil hayvan doluydu.

İnekler, tavuklar, kedi ve köpeğide vardı. Ahır ineklerin barındığı yerdi hemen bitişiğinde tavukların evi yani kümes vardı.

Bahçede bir köpek kulubesi ile bir de kedi yuvası vardı. Çiftlikleri çiçek ve ağaçlıklar içindeydi.Yasemin ahırın içine giren kedisiyle oynuyordu. İçeri babası girdi ve

- Selamünaleyküm kızım dedi

- Ve Aelykümselam babacığım nasılsın?

- İyiyim kızım sen nasılsın?

- Ben de iyiyim babacım..

- Bak kızım sana bir hediye aldım biliyor musun ?

- Hayır babacığım bilmiyorum ama çok merak ettim ne aldın?

- Seni hediyene götüreceğim şimdi dedi elinden tuttu çiftliğin kapısında bir kamyon vardı. Her tarafı kapalıydı. İçinde ne olduğu görünmüyordu. Kamyonda bir pencere vardı ama Yasemin'in boyu yetişmiyordu. İçinden tepinme sesleri geliyordu.

- Babacığım bu nedir diye babasının bacaklarına sarıldı heyecanla..

Babası şoförün yanına gitti ve birşeyler konuştular İki adam indi kamyonun önünden ellerinde kilitler vardı kamyonun arka kapılarını açtılar. İçeride çok sevimli açık kahverengi ve koyu kahverengi lekeler şeklinde benekli bir at ve yanında ona benzeyen yavrusu vardı.


O kadar mutlu olduki babasının boynuna atıldı onu öpücüklere boğdu. Mutluluktan ağlıyordu nasıl teşekkür edeceğini bilemedi, babası ona,


-Kızım büyüğü benim yavrusu senin onun bir seyisi(bakıcısı) var ama yine de senin onunla yakından ilgilenmeni istiyorum. Dedi ve küçük seyise seslendi

-Ahmet gel oğlum seni kızımla tanıştırayım dedi. Ve yanlarına büyük bir kovboy şapkası takan çok sevimli bir çocuk geldi gülerek,

-Buyrun efendim, dedi

-Ahmet bak seni kızım Yaseminle tanıştırayım.

-Buyrun efendim dedi ve tebessümle Yasemin'e dönerek.

-Merhaba ben Ahmet seyisim aynı zamanda eğitmenim at binmeyi ve bakımını size ben öğreteceğim dedi..



-Çok memnun oldum dedi Yasemin ve babasına dönerek.
-Babacığım Ahmet bundan sonra bizimle mi yaşayacak?
-Evet dedi babası.
-Çok sevindim ahmet seninle iyi arkadaş olacağız. Benimde arkadaşlarım var seninle tanıştırırım tamam mı?
-Tamam dedi Ahmet
- Atlara isim verelim mi kızım. dedi babası
- Ona Rüzgar diyeceğim babacığım olur mu?
- Tabii kızım o senin atın hem Rüzgar ismi de çok güzel. Peki benim atıma annesine ne isim verelim dedi.
- Onun ismini de sen koy babacığım.
- Pekala madem sen yavrusuna rüzgar dedin ben de annesine Kasırga ismini verdim.
-Çok güzel oldu çığlıklar atarak yerinde duramıyordu Yasemin hoplaya zıplaya
-Harika çok güzel Kasırga ve Rüzgar harika harika hala zıplamaya devam ediyordu. Bu sahne karşısında Ahmet'te çok mutlu olmuştu zira atlarının geldiği çiftlik onlara zarar değil mutluluk vereceğini anlamıştı.
- Babacığım onun yeleleri benim saçlarımın renginden değil mi? bak diyerek Yasemin babasıyla oynamaya başladı..
- Evet gerçekten de kızım aynı renktesiniz. dedi babası ve devam etti.. Kızım atlar çok hassas hayvanlardır ona çok kibar ve sevecen davranmalısın.
- Tamam babacığım dedi..
Ve Ahmet'e dönerek
-Babacığım Ahmet bana tüm bildiklerini öğretecek sen merak etme..dedi

Yazan: Özlem Karadeniz


Hayvan sevgisi ile büyüyen çocuklar;


Sevgiyi, saygıyı ve bağlılığı ve sorumluluk almayı öğrenirler.
Daha çok fiziksel aktivitede bulunur. Bu çocukları zararlı alışkanlıklardan da uzak tutar.
Doğum, üreme, ölüm gibi yaşamsal kavramları tanır ve deneyimler.
Yeni arkadaşıyla sırdaş olabilir. Yargılanmadan, suçlanmadan, eleştirilmeden dinlendiği için kendini rahat ifade etme yeteneği kazanırlar.
Hayvanlarıyla konuştuklarında dil gelişimleri artar.
Korkularını yenmeyi öğrenirler.
Empati yeteneklerini geliştirirler.
Sabırlı olmayı, isteklerine erişebilmek için çabalamayı öğrenirler.
Öfkelerini kontrol edebilmeyi öğrenirler.
Özellikle zihin engelli ise psikolojik ve zihinsel rahatlama görülür.
Tek çocuk ise, paylaşmayı öğrenirler.