28 Eylül 2014 Pazar


Herkese merhabalar okuduğum "Hz.Muhamme'in hayatı" Martin lings (Ebûbekir Siraceddin)'in kitabından bazı yanlış kısımları sizlerle paylaşmadan edemedim.
Beni çok rahatsız etti kitabın 226-227sayfalarını sizler için kayıt ediyorum.
Çevirmen bile bu rivayetten rahatsız olmuş sayfanın sonuna "..değil müslüman, bir kafir karısına bile gözünü dikip bakmaz" notu var. Peygamber (sav) Zeynep (ra) ile evliliği  burada çok doğru bir şekilde anlatılmıştır dileyen okuyabilir.. Birçok yanlış anlatılan konular var sırasıyla onları da blogumda paylaşmayı bir zorunluluk hissediyorum..

Eğer benim bir yanlışım varsa okurların yorum bırakarak uyarmalarını rica ediyorum.

Peygamber (sav) bir gün Zeyd (ra)'e bir şey sormak için evine gitmişti. Kapıyı Zeynep (ra) açtı ve kapının önünde durarak Zeyd'in evde olmadığını söyledi, fakat yine de içeri girmesi için onu davet etti. Bir anlık bakışma, iki kuzen arasında sürekli varolan sevginin ikisi tarafından da farkına varılmasına yol açtı.

Peygamber (sav) Zeynep(ra)'in kendisini sevdiğini kendisinide Zeynep (ra)'i sevdiğini ve bunu Zeyneb'in de bildiğini biliyordu. Fakat bunun ne anlamı olabilirdi. Duygularının şiddetine şaşırarak Peygamber (sav) teklifini reddetti.

Zeynep onun uzaklaşırken şöyle dua ettiğini duydu.

"Hamd Allah-ü Teala'yadır. Hamd insanların kalbini düzenleyen ve idare eden Allah'adır!"

Zeyd (ra) eve döndüğünde Zeynep ona Peygamber (sav)'in ziyaretini ve giderken okuduğu duayı anlattı. Zeyd, hemen Peygamber (sav) gitti ve şöyle dedi.

"Evime geldiğini duydum. Bana annemden ve babamdan daha yakın olduğun halde neden içeri girmedin? Yoksa Zeynep mi hoşuna gitti? Eğer öyle ise onu hemen boşayayım."

Peygamber (sav) ısrar ederek:

"Karını tut ve Allah'tan kork" dedi.

O bir keresinde:

"Mubah olan şeyler için Allah'ın en sevmediği şey boşanmadır" demişti.

Zeyd ertesi gün tekrar aynı teklifle geldiğinde Peygamber (sav) ona yine aynı şeyi söylemişti. Fakat Zeyd'le Zeyneb'in evliliği mutlu bir evlilik değildi ve Zeyd artık buna dayanamıyordu. Bu nedenle karısı ile anlaştı ve Zeynep (ra)'i boşadı. Yinede bu boşanma Zeyneb'i Peygamber (sav) için uygun bir eş kılmıyordu.

Çünkü Kur'an:

"kendi sulbünden çıkan" oğullarının hanımlarıyla evlenmeyi yasaklıyordu. Ve biyolojik olarak kendinin olan bir çocukla, evlat edinilen bir çocuğu ayrı tutmama uzun zamandan beri devam eden bir gelenekti.

Peygamber (sav)'in durumu da evlenmeye müsait değildi. Çünkü islamın müsaade ettiğim sayıda en fazla dört eşi vardı.

Bu olaydan sonra bir kaç ay geçti. Peygamber (sav) hanımlardan biri ile konuşurken vahiy geldi.. Peygamber (sav) kendisine geldiğinde ilk sözleri şunlar oldu..

"Kim gidip Zeyneb'e müjde verecek ve Allah'ın onu semada benimle evlendirdiğini haber verecek."

Uzun süreden beri kendisini aileden sayan Safiye'nin hizmetçisi Selma oradaydı. Bu sözleri duyunca hemen Zeyneb'in evine gitti.

Zeyneb bu sevinçli haberi duyunca Allah'a hamd etti ve hemen Ka'be'ye doğru secdeye kapandı daha sonra bilekliklerini, bileziklerini ve gümüş kolyelerini toplayıp Selma'ya verdi.

Zeynep (ra) artık genç değildi hemen hemen kırk yaşına gelmişti. Fakat yinede dikkat çekici güzelliğini koruyordu.

Bunun yanısıra o zahid bir kadındı. Uzun gece namazları kılar, nafile oruç tutar ve cömertçe fakirlere dağıtırdı.

Dericilikten anladığı için ayakkabı ve çeşitli eşyalar yapar ve bunlardan kazandığı parayı sadaka olarak harcardı.

Bu kez onun için bir düğün merasimine gerek yoktu. Çünkü inen vahiy nikahın akdedildiğini belirtiyordu;

"Biz onu seninle evlendirmiş olduk." (Azhab37)

Yapılması gereken şey, sadece gelini damadın evine götürmekti ve buda geciktirilmeden yapıldı.

Ayetler, gelecekte artık evlat edinilenlerin, kendi babalarının adıyla anılmaları gerektiğini de vurguluyordu.

O günden itibaren otuz beş yıldan beri Zeyd ibn Muhammed diye anılan Zeyd, Zeyd ibn Harise diye anılmaya başlandı.

Fakat bu onun evlad edinilmesi olayını yürürlükten kaldırmıyordu. Biri elli diğeri altmışına yaklaşmış olan evlat edinen ve edinilen arasındaki samimiyet ve sevgi de bundan zarar görmüyordu.

Bu sadece, aralarında kan bağı olmadığını hatırlatmadan ibaretti. Bu anlamda ayetler şöyle devam ediyordu..

"Muhammed sizin erkeklerinizden hiç birinin babası değildir. ancak O, Allah'ın Rasulü ve Peygamberlerin sonuncusudur." (Ahzab37)

Yazı biraz uzun umarım herkes okur ve faydalanır.. Allah cümlemizden Razı olsun..

Tepkiler:

7 yorum:

  1. Bu durumu zaten facebookta ki sayfanda konuşmuştuk abla.
    Bu yüzdendir uzun uzadıya yazmıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap diğer siyer kitaplarıyla karsılastirıldığında pek bi fark yokmuş gibi gorunuyor. Ama hadisenin derinine inildiginde insanin itikadını sarsacak seyler var.Aradan aradan zehirliyor hic hissettirmeden...Mesela peygamberimiz 50 yasına kadar tek bir kdadınla Hz Hatice annemizle yasamıstır.O vefat ettikten sonra evlenmesinin sebebi kadinlar arasında islamı yaymak icindir.Bu kitapta baska bir manalar yuklenmeye calismis.ve muslumanların birbirine bagliliginin sebebi menfaat icinmis gibi bi hava var

      Sil
    2. Evet beni rahatsız eden ve bunaltan bir kitap oldu.. ama sonuna kadar sabırla okudum verilen ödülü hak etti mi neresine ödül verildi diye ama kesinlikle hak etmemiş bence.. yorumunuz için teşekkür ederim..

      Sil
  2. Bir kişiye "evladım" demekle onun DNA'sı değişmeyeceğine göre; makul olan, bilimsel olan, bu türlü evliliklerin yapılabilmesidir!

    33/37: "Hani bir zamanlar Allah'ın nimet verdiği ve senin de nimet verdiğin kimseye diyordun: 'Eşini yanında tut ve Allah'tan kork!' Allah'ın açığa çıkaracağı şeyi kendinde saklıyordun. Allah korkmana daha layık olduğu halde insanlardan korkuyordun! Zeyd, ondan ilgisini kesince, evlatlıklarının -onlardan (eşlerinden) ilgisini kestiği zaman- evlenme konusunda mü'minler üzerine bir darlık olmaması için onu seninle evlendirdik ve Allah'ın emri yapılmış oldu."

    Bu ayeti eleştiri konusu yapanlar, genellikle meseleyi "ilk görüşte aşk" masalına çevirip, ayeti o şekilde yorumlamaya çalışıyorlar! Oysa tarihi bilgilere göre, Zeyneb, peygamberimizin halasının kızıydı (yani peygamberimizin öteden beri bildiği, tanıdığı birisiydi) ve onun Zeyd ile evlenmesini bizzat peygamberimizin teşvik ettiği rivayet edilir. Peygamberimiz, Zeyd ile Zeyneb'in araları bozulup da birbirlerinden ayrılmak istediklerinde, yukarıdaki ayette de görüldüğü gibi, "Eşini terk etme, Allah'tan kork!" diyerek boşanmaya mani olmaya çalışmıştır.

    Tarım toplumlarında tarih boyunca hayat neredeyse hiçkimse için boşanmış veya eşini kaybetmiş dul bir kadın için olduğundan daha zor değildi. Ayetin metninden, peygamberimizin, eşinden ayrılan ve muhtemelen kalbi kırık bir şekilde zor durumda kalan bu hanımı nikahlamak istediği; ancak o dönemdeki geleneğe göre bunun hoş karşılanmamasından ötürü bir süre bocaladığı anlaşılmaktadır. "Allah korkmana daha layık olduğu halde insanlardan korkuyordun!" cümlesi, ilk bakışta bir iki kişiyi ilgilendiriyormuş gibi görünen olaydan çıkarılacak evrensel mesajdır! İnsan, içinde yaşadığı toplumun geleneklerine göre değil; akla ve hakikate göre hareket etmelidir:

    "Onlara Allah'ın indirdiği şeye tabi olun denildiği zaman, 'Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız!' derler. Ataları bir şeye akletmeyip doğruya ulaşamamış olsalar da mı?" (2/170)

    Sonunda peygamberimiz, doğru olanı geleneğe tercih etmiştir. "Onu seninle evlendirdik." demek, yukarıdaki ayetle veya herhangi bir Kuran dışı vahiyle bir talimatın verildiğini göstermez. Bu Kuran'daki genel üsluptur. Allah fizik kanunları çerçevesinde gerçekleşen doğa olaylarını da kendisine atfetmiştir.

    Dolayısıyla, yukarıdaki ayette anlatılan olayı; Allah'ın direkt talimatıyla gerçekleşmiş bir hadise olarak değil; peygamberin belli bir süre bocaladıktan sonra yaptığı bir evliliği, Allah'ın bazı evrensel mesajlar vermek için konu edinmesi olarak görmemiz gerekir. Bizler de, peygamberimiz gibi (dini yasakları çiğnemediğimiz ve hayırlı olacağına inandığımız sürece) toplumsal baskıdan korkmaksızın adım atabilmeliyiz! Çünkü önemli olan gelenek ve örf değil; hakikatin ne olduğudur!

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık.
    Acaba, bu videoya tam bir cevap verebilme imkanınız var mı?

    https://www.facebook.com/GokTanriTengri/videos/802330813161985/

    Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  4. Bu zat zaten güvenilir bir şahıs değil bizim İslam tarihi hocası bu zatın siyer kitabını verdi bize ben hemen araştırdım http://www.ihvanlar.net/2014/02/16/ebubekir-siraceddin-martin-lings-desifresi/ bu yazıyı buldum zaten kitabın başında bozulmuş tevraddan alıntı yapıyor ve Allah böyle dedi falan diyor bir de edepsizliği mesela ( İbrahim dedi,Musa dedi,Zeyd sordu vs..) biraz daha araştırırsanız bu adamın nasıl bir Zındık olduğunu anlayabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. https://www.youtube.com/watch?v=9kkhVvlkyjk burada anlatılıyor

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...