Hazreti Ömer (Radiyallahü Anh) yemin ederek buyuruyor ki:
- Ben, Hakk Teâlâ'dan üç şey arzu ettim. Rabbim de beni muvaffak etti.

Birincisi:
- Ya Resulullah, ne olurdu Makam-ı İbrahim'i namaz kılacak yer etseydiniz, dedim. Hakk Teâlâ Bakara Suresi 125. ayet-i kerimesinde " Makam-ı İbrahim'i musalla (namaz kılacak yer)* ediniz buyurdu..

İkincisi:
Ya Resulullah sizin huzurunuza bizde geliyoruz fasıklarda da geliyor. Ümmehât-ı Mü'mini fasıkların gözünden gizlenmelerini kimseye görünmemelerini emir etseydiniz, Hakk Teâlâ hicabı (Ümmehât-ı mü'mininin perde arkasında olmalarını emreden ayet-i kerimeyi gönderdi..(Sure-i Ahzab, Ayet 32)

Üçüncüsü:
Resulu Ekrem'in bazı hanımları birbirlerine inad etmiş, darılmışlar Server-i âlemi de üzmüşlerdi. Ezvâc-ı tâhirat ile gidip konuştum. Böyle çirkin işlerden vazgeçin, yoksa Allah-ü Teâla Resulune sizden daha hayırlı üstün hanımlar vereceksizi bıraktırır, dedim.
Hemen Hakk Teâla Tahrim Suresinin beşinci ayet-i kerimesini "Resulüm eğer sizi boşarsa onun Rabbi sizi pek yakında sizden hayırlı hanımlarla değiştirir..." ayetini gönderdi..

*[Makam-ı İbrahim, Mescid-i Haram’da İbrahim (Aleyhis-selâm)’ın mübarek ayak parmaklarının izinin belli olduğu taştır. Veyâ Mescid-i Haram’ın hepsi Makam-ı İbrahim’dir. Makam-ı İbrahim’in musallâ edinilmesi, o makamda dua edilip Allahu Teâlâ’ya tekarrüb edilmesidir, denilmiştir.]


kaynak: DÖRT BÜYÜK HALİFE
s:173-4